vårt första missfall

Det slog mig precis nu, idag för ett år sedan förlorade vi lilla liten. Vi trodde du fanns där inne, magen växte som vanligt. Och när blödningen kom var vi i vecka 14 redan. 14 veckor med dig i magen för att sedan få veta att du aldrig fanns där överhuvudtaget var heartbreaking! Vi kom till Falu Lasarett akutmottagning vid 16.00 och blev inskrivna vid 20.00. Dem fattade inte riktigt hur mycket blod jag tappade under tiden jag låg där innan det blev "försent" och jag svimmade av varje gång jag ställde mig upp.

Dem fick lyfta upp mig på en bår när dem insåg att dem var allvarligt, jag hade så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen den tiden jag var vaken så jag fick en morfinspruta i benet innan dem rullade mig mot akut operation, eller akut skrapning är väl det rätta ordet. Jag minns inte mycket från det att dem tog mig från rummet jag låg i till operationssalen. Det jag minns är att mina händer krampade ihop,  för dem sa hela tiden veckla ut händerna, varpå jag svarade att jag kan inte dem sitter fast. Minns att jag låg inne på operationsbordet sen blir det svart. och jag vaknar sen på uppvaket och frågar efter min fina N, för jag känner mig helt hjälplös och ledsen och behöver han. Dem säger att dem har skickat hem honom för natten och jag blir bara ledsen. Det är ju nu jag behöver han som mest.
Värsta natten i mitt liv, kan inte ens gå upp på toa utan att behöva en sköterska då jag tappat mellan 1,5-2 L blod. Vilket betyder att jag kan svimma om jag ställer mig upp. N kom till mig vid 7.30 på morgononen för läkaren skulle kolla till mig vid 08.00. Så efter 5 påsar dropp och en väntan på alltför många timmar skrev vi ut oss själva klockan 18.30 på kvällen utan att läkaren hade kommit än. somnade direkt när vi kom hem och sov till eftermiddagen dagen efter. Har aldrig vart så trött i hela mitt liv förut!
Det här gör att jag kommer vara rädd under hela den här graviditeten.

Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

så hemskt med missfall! mycket vanligare än vad man tror :(

2011-08-09 @ 11:31:37
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

vi har en trea på 60 kvm :) så bebisrummet (där min syster bor nu) kommer vi renovera om och ha klart lagom till han är runt 6 månader. innan det vill vi ha späjsängen i vårt sovrum :)

2011-08-09 @ 12:42:31
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: