En liten lista.


När fick du reda på att du var gravid? Cirka 20 mars.
Blev det en chock? Ja, vi hade gett upp hoppet precis.
Hur gammal var du? 24.
Hade du mycket halsbränna? Ja, hur mycket som helst.
Spydde du mycket? Mådde lite illa bara.
Hade du någon favoriträtt? Inget spec, drack sjukt mycket kallt vatten & samarin persika&citron.
Hade du mycket foglossning? Ja, fick foglossning redan i v.20 - kunde inte gå längre promenader överhuvudtaget.
Hade du sammandragningar? Inte förens dagen innan han kom.
Har du fått några bristningar? Massor =(.
Trodde du att det var en pojke eller en flicka? Pojke.
Vad hoppades du på? En frisk bebis såklart :)
Hur mycket gick du upp i vikt? 26 kg ungefär (fick havandeskapförgiftning och gick upp 8 kilo på 2 veckor).
Gick du över tiden? Ja, vi hade BF den 24 november 2011 men Oliver kom 29 november.

Hur började din förlossning? Började Måndagen den 28 november med starka sammandragningar, sen kom värkarna på kvällen och vi åkte in vid 00.40 till Falu lasarett.
Hur lång tid tog förlossningen? 18 timmar, från när vi kom in till förlossningen tills han kom. Närmare dygnet om man räknar innan vi åkte in.
Hur mycket var du öppen när du kom in? 3 cm.
Vad tyckte du var jobbigast? Värkarna.
Grät du? Nej, inte förens de la Oliver på mitt bröst
Tog du något smärtstillande? Epidural (slutade fungera ch dem stängde av den), Lustgas.
Hur många var inne i förlossningsrummet? Min sambo, en barnmorska, undersköterska och en läkare.
Hur stor var bebisen? Han vägde 4490 gram och var 54 cm lång.
Pojke eller flicka? Pojke - Oliver.
Hur ser du på förlossningen idag? Det gjorde mer ont än vad jag någonsin kunnat föreställa mig, och jag gick sönder mer än jag kunde ana, dem tog ut Oliver med sugklocka pga. avtagande värkar. Sen blev han sjuk och vi låg inne i en vecka. Så det var ingen drömförlossning. Jag hade ont och kunde knappt  på över en månad, det tog 2,5 månad innan jag kunde tänka mig en till bebis. Så jag hoppas att när jag skaffar nästa blir allt mycket mindre traumatiskt! =)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: